Het zijn de verhalen die mensen aan elkaar verbinden

Op 1 februari 1953 redde mijn opa ruim 300 mensen van een verdrinkingsdood tijdens de watersnoodramp. Urenlang roeide hij ‘s nachts in ijskoude weersomstandigheden samen met zijn achterneef van huis naar huis om mensen van de daken te halen.

Afgelopen zaterdag was ik samen met mijn dochters in het watersnoodmuseum in Ouwerkerk om de verhalen verbonden aan deze heftige gebeurtenis aan hen door te geven. Verhalen die de familieband versterken en bekrachtigen.

Op de werkvloer zorgen verhalen eveneens voor verbondenheid. Het zijn de bijzondere verhalen die zorgen dat jouw missie, visie en kernwaarden tot leven komen. Niet de weldoordachte, theoretische volzinnen. Niet de kernwaarden op een poster aan de muur. Als jij echt verbondenheid wilt creëren binnen je organisatie zorg dan dat je de bijzondere verhalen boven water haalt, want alleen als mensen ergens in geloven gaan ze de verbinding aan. Verhalen verbinden oude en nieuwe medewerkers als lijm aan elkaar net zoals dat het heroïsche verhaal van mijn opa al 67 jaar alle generaties binnen onze familie aan elkaar verbindt. En nu mogen mijn dochters op hun beurt het verhaal weer doorgeven aan de komende generaties in onze familie. Verhalen verbinden tot in de eeuwigheid, hoe mooi is dat.

Andere interessante artikelen

Het zijn de verhalen die mensen aan elkaar verbinden

Op 1 februari 1953 redde mijn opa ruim 300 mensen van een verdrinkingsdood tijdens de watersnoodramp. Urenlang roeide hij ‘s nachts in ijskoude weersomstandigheden samen met zijn achterneef van huis naar huis om mensen van de daken te halen.

Afgelopen zaterdag was ik samen met mijn dochters in het watersnoodmuseum in Ouwerkerk om de verhalen verbonden aan deze heftige gebeurtenis aan hen door te geven. Verhalen die de familieband versterken en bekrachtigen.

Op de werkvloer zorgen verhalen eveneens voor verbondenheid. Het zijn de bijzondere verhalen die zorgen dat jouw missie, visie en kernwaarden tot leven komen. Niet de weldoordachte, theoretische volzinnen. Niet de kernwaarden op een poster aan de muur. Als jij echt verbondenheid wilt creëren binnen je organisatie zorg dan dat je de bijzondere verhalen boven water haalt, want alleen als mensen ergens in geloven gaan ze de verbinding aan. Verhalen verbinden oude en nieuwe medewerkers als lijm aan elkaar net zoals dat het heroïsche verhaal van mijn opa al 67 jaar alle generaties binnen onze familie aan elkaar verbindt. En nu mogen mijn dochters op hun beurt het verhaal weer doorgeven aan de komende generaties in onze familie. Verhalen verbinden tot in de eeuwigheid, hoe mooi is dat.

Andere interessante artikelen

Go to Top